TUBA YILDIRIM-NENE HATUN ANAOKULU-ARKADAŞLIK DRAMASI
Etkinlik
Adı:
Arkadaşlık Ne Güzel
Amaç:
Arkadaşlığın
önemini anlatmak
Giriş:
Öğretmen çocukları Arkadaşım eşek şarkısı ile karşılar.Önceden hazırladığı
çiftlikte yaşayan hayvan resimlerini gösterir ve kısa bilgiler verir.Çocuklarla
inek,koyun,kuzu,eşek ve tavuk resimlerinden çomak kuklalar yapılır.Hazırlanan
kuklalar ile öğretmenin yönergeleri uygulanır.
·
Kuzu kuklası olanlar kendi etrafında dönsün.
·
İnek kuklası olanlar 3 kere zıplasın.
·
Kuzu kuklası olanlar ellerini çırpsın.
·
Tavuk kuklası olanlar tek ayak üstünde 2
kere zıplasın
·
Eşek kuklası olanlar yüksek sesle
bağırsın.
·
Şimdi tüm kuklaları havaya kaldıralım
diyerek dramaya geçilir.
DRAMA
Çiftlikte sıradan bir
gündü. Eşek uzaklardan gelen bir sesi tehlike olarak gördüğü için bağırıyordu.Aiii
aaiiii
Çiftlikte yaşayan diğer
hayvanlar, inek, koyun ve tavuklar ise sürekli bağırdığı için onunla arkadaş
olmak istemiyorlardı.Eşek bu duruma çok üzülüyordu.Sadece minik kuzu onunla
konuşup oyun oynuyordu.
Günler böyle geçerken
bir gece eşek çiftliğe girmeye çalışan hırsızların sesini duydu ve var gücüyle
bağırdı.Diğer hayvanlar uyuyamadıklarını ve susmasını istediler.Bu sırada içeri
giren hırsızlar tavukları kaçırmaya başladı.Eşek arkadaşlarına yardım etmek
için tüm gücüyle bağırdı ve olduğu yerde ayaklarını vurarak ses çıkardı.Bunu
duyan çiftlik sahipleri bir problem olduğunu anladılar ve hırsızları
yakaladılar.Tavuklar ve diğer hayvanlar eşeğe teşekkür ettiler.
O günden sonra tüm
hayvanlar arkadaş oldular ve farklılıklarına saygı duydular.
Hikâye bittikten sonra hikayede
yer alan hayvan rolleri çocuklara verilir ve canlandırma yapılır.Roller
değiştirilerek çocukların tüm hayvanların bakış açısından hikayeyi anlamaları
sağlanır.
SORULAR
·
Eşek çiftlikteki diğer hayvnalar onunla
arkadaş olmadığında nasıl hissetmiştir?
·
Arkadaşlarımızı nasıl seçeriz?
·
Arkadaşımızın yardıma ihtiyacı olduğunda
neler yapabiliriz?
·
Arkadaşlarımızın bizden farklı
özelliklerine neden saygı duymalıyız?
RESIMLENDIRME
Öğrencilerden
hikayede geçen hayvanlarla ilgili bir resim
yapmalarını ister.
ÖRNEK
OLAY
Öğretmen hikayeyi
tekrar hatırlatır.Hikaye sonunda yapılanları hatırlatır ve bir olay anlatır:
“Sınıfımızda bizden
farklı görünen bir çocuk var.Kimse onunla arkadaş olmak istemiyor.Sadece bir
arkadaşımız onunla konuşuyor.Bu duruma çok üzülüyor.Bir gün bir arkadaşımız bir
ödevi yapamıyor ve bu çocuk ona yardım ediyor. Öğretmen ödevi çok beğeniyor.Bu olaydan
sonra diğer çocuklarda onunla arkadaş oluyor.
Bu olaya göre yeniden sorular sorulur ve
çocukların cevapları üzerine sohbet edilir.
ALTI ŞAPKA
DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Çocuklara drama sonunda bir elleri parmak
boyası ile beyaz,mavi,yeşil,sarı,kırmızı ve siyah renge boyanır.Alternatif bu
renklerde şapkalar yapılır.
Kırmızı
şapka takanlar: Bir arkadaşımıza kötü davranırsak nasıl
hissedeceğini anlatırlar.
Yeşil
şapka takanlar: Arkadaş edinirken ne gibi problemler
çıkabileceğini ve çözüm yollarını söylerler.
Siyah
şapka takanlar: Arkadaşlarımız yanlış bir şey
yaptığında bizde yaparsak neler olabiliri anlatırlar.
Beyaz şapka takanlar:
Arkadaşlık nedir?Arkadaşlar neler yaparlar?Bunları anlatırlar.
Sarı
şapka takanlar: Arkadaşlarımızın bizi mutlu eden
yönlerini anlatırlar
Mavi
şapka takanlar: Tüm şapka takan öğrencilerin
söylediklerini kısaca anlatırlar.
Drama Oyununu ve Etkinlikleri Hazırlayan:
Tuba Yıldırım
NENE HATUN ANA OKULU





Yorumlar
Yorum Gönder